tisdag 17 december 2013

Utvärdering

Jag tycker att den här kursen svenska som andra språk grund är viktig för oss eftersom under kursen lärde vi många saker ex. hur ska man skriva lässlog, berättande,diskuterande och argumenterande texter . Det är bra för framtiden om vi vill studera vidare.

Jag tycker att det är bra att läsa romanen för att vi kan veta många nya ord och vi kan förstå läsförståelse.Vi har läst en roman och romanen var lite svarare bok men mycket intressant. Vi kan träna mycket med svarare bok inte med lättare bok. I romanen finns många nya svarare ord.Om man läser den här romanen då kan man veta många nya ord. Jag har läst klart den här romanen, jag förstod läsförståelse och jag har vetat många nya ord.

Tidigare kunde jag inte hur ska man skriva lässlog men kan jag nu bättre. Jag försöker att skriva rätt grammatik och binda ihop texten.När vi skriver en lässlog om citat från boken då måste vi förstå citat att vad säger citat i boken.Om vi förstår inte citat då kan vi inte diskutera i gruppen med läraren. När vi diskuterar i gruppen lyssnar vi med varandra och lärare hjälper jättemycket om vi kan inte säga nya ord.Efter vi kan skriva och kan publicera på bloggen.

Varje måndag har vi lektion som debatt.Vi brukar titta ett video klippt efter diskuterar i gruppen.Jag tycker att det är bra att diskutera i gruppen eftersom vi kan förstå med varandra. Men det är svårt att skriva i gruppen för att många som kommer inte överance .Många som tycker att skriva egen hand.Jag tycker att det är bra att skriva och publicera tillsammans.

När vi skriver på bloggen försöker vi förstå hela texten och vi kan läsa och kan skriva kommentera klasskamraters texter.Vi kan veta kamraters känsla .

Till sist jag kan säga tacksam för våran lärare eftersom de försökte rått undervisnings och hjälpe jättemycket till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar